יוסי זליקוביץ, מאנשי מירון: "כואב הלב ששבוע לפני ההילולה הכל סגור ושומם"

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on יוסי זליקוביץ, מאנשי מירון: "כואב הלב ששבוע לפני ההילולה הכל סגור ושומם"

יו"ר ארגון 'חסדי שבתאי' במירון, יוסי זליקוביץ לקול חי: "כואב הלב לראות את מירון וציון הרשב"י שבוע לפני ההילולה סגור ושומם" | ראיון

ר' יוסי זליקוביץ אמש בציון הרשב"י הסגור מאז פרוץ המגיפה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבוע לפני חגיגות ל"ג בעומר ובשנה רגילה מירון כבר בשיא ההכנות לקראת הילולת רשב"י. אולם השנה "ל"ג בעומר תש"פ אינו דומה לל"ג בעומר תשע"ט", אומר לקול חי ר' יוסי זליקוביץ, יו"ר ארגון 'חסדי שבתאי'.

"השנה, בצל הקורונה והמגיפה רח"ל הכל שונה לחלוטין, לצערינו. בדרך כלל ההיערכות לל"ג בעומר במירון מתחילה כבר יום לאחר ל"ג בעומר הקודם. כשלאחר פסח כבר רואים יותר ויותר תכונה של כלל הגורמים בהר מירון, אם זה משטרה, מד"א, זק"א, המקומות הקדושים, כבוי, איחו"ה וכלל ארגוני הכנסת האורחים של מירון".

"יום כמו היום, שבוע לפני ל"ג בעומר, ניתן לחוש את החשמל באויר, את ההתרגשות. את אנשי חו"ל שבאים לשהות קרוב לרשב"י חלקם עם ילדי החלאק'ה וחלקם שבאים להתכונן ולהתפלל ביום הקדוש לג בעומר. אולם, כפי שאמרתי השנה הכל ייראה אחרת. זה כואב, מצער מאד לראות את הר מירון ואזור ציון הרשב"י שומם, אבל ונשמרתם מאד לנפשותיכם נמצא אצל כל אחד ואחד מאיתנו. השנה לפי החלטת הממשלה יהיו רק 3 הדלקות בלבד עם מספר מצומצם מאד של אנשים שגם השהות במקום תהיה לא ארוכה".

זליקוביץ מתאר: "אני 42 שנה גר במירון. כל החיים שלי אני חי את מירון נולדתי וגדלתי במירון ואני נושם את מירון. תקופה כמו כל השנה לא זכורה לי . שלא נדבר על הפן הכלכלי שבתקופה זו של השנה אין מקום למצוא צימר אחד פנוי הכל מאוכלס, אולם השנה הכל ריק, אין אפשרות להשכיר ואנשים מבחוץ לא באים. זהו משבר עולמי שפוגע בכולם אך עלינו לזכור כי יש לשמור על כללי משרד הבריאות".

ארגון חסדי שבתאי שנוסד לפני 25 שנה לעי"נ המחנך הדגול ר' שבתאי זליקוביץ איש מירון מנוהל ע"י בנו יוסי זליקוביץ. הארגון שנותן מענה לכל האזור כולו ולא רק לתושבי מירון, החל מהשאלת ציוד רפואי , מתן תרופות ועד הפעלת מוקד רפואי בשת"פ עם מאוחדת בשבתות במירון.

מדי שנה בהתקרב ימי ל"ג בעומר קשה מאד לתפוס את יוסי זליקוביץ, הוא עסוק ומתרוצץ להשיג עוד ציוד רפואי לעולים לרשב"י, להביא עוד אספקה גדולה של תרופות לאלו ששוכחים ליטול עימם תרופות – אך הם יודעים שאצל חסדי שבתאי ימצאו מזור.

קלנועיות שנתרמו להסעת קשישים במעלה ההר עד לציון. אולם גם בתקופה זו של משבר הקורונה ידיהם של מתנדבי חסדי שבתאי מלאות עבודה. הם משנעים ציוד רפואי ותרופות לאוכלוסיות של אנשים מבוגרים שאינם יכולים לצאת מביתם הן בשל גילם והן בשל מחלות רקע, ואנשי החסד חסדי שבתאי מביאים להם עד לדלת ביתם ציוד ותרופות עבורם.

זליקוביץ אומר לקול חי: "גם השנה כשאנו יודעים שמירון תהיה סגורה לציבור הרחב פרט לאלו שיאושרו להגיע, אנו נערכים למתן ציוד רפואי ותרופות לאלו שיזדקקו לכך. אני קורא לכולם להישמע להוראות שנקבעו ולא להגיע למירון, אין לי ספק כי ר' שמעון יגיע לכל בית ובית, וכדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו השעת הדחק. אם נגיע ח"ו השנה למציאות שלא יוכלו כולם להגיע למירון נקבל זאת , כדי שבשנה הבאה יוכלו כולם לשוב ולהגיע ולשמוח במירון. הכניסה למירון סגורה מאז פרוץ המגיפה פרט לתושבי מירון".

"מי שלא גר ונמצא כאן לא יבין את החוסר של האוירה לפני ל"ג בעומר כאן במירון השנה. אנשים שמסתובבים ונהנים מהאוירה, ההרגשה, השמחה לקראת לג בעומר מדי שנה, אך השנה הכל נראה אחרת , הכל ריק".

לסיום אומר זליקוביץ לקול חי: "יהיה חסר לנו השנה כאן לראות את ילדי התלתלים שמגיעים מיוחד בחום למירון ויורמו על כתפי אביהם רגע לפני שאביהם יעביר את המספריים מיד ליד וכל אחד יזכה לגזור מהשיער של הילד הרך כשהוא לבוש בבגדי חג, ומעזרת הנשים האמא מתפללת בבכי על בנה שזה עתה הגיע לגיל 3 שיגדל ילד גדול בתורה ויר"ש. חלוקת היין והעוגות לכבודם של ילדים אלו".

"אך לנו לא נשאר אלא להתפלל ולבקש מהשם יתברך שעוד השנה נזכה כולם לעלות לציון הרשב"י בגאולה שלימה, ולשמוח עם ר' שמעון ושהמגיפה תיפסק כמו אותו יום ל"ג בעומר שפסקה המגיפה. וכדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק ושימליץ על כולנו טוב, "ידע כל הנסתרות דבריו עושים פירות, ביטל כמה גזירות אדונינו בר יוחאי".



1 תגובות

מיין תגובות